Met je organisatie aan de slag

Het thema 'verwachtingen' geeft je een perspectief op jezelf, je (werk)omgeving en allerlei situaties. Ook in jouw organisatie!


Wie geen verwachtingen heeft, is een gezegend mens, zegt een bekende quote, maar hoe letterlijk kun je dat nemen? Het is nogal bovenmenselijk om geen verwachtingen te hebben. Iedereen heeft verwachtingen. Van van alles en nog wat - en van zichzelf niet te vergeten. En waar mensen samenzijn en samenwerken, komen ook verwachtingen bij elkaar.


Medewerkers hebben verwachtingen, klanten hebben verwachtingen, patiënten hebben verwachtingen, studenten hebben verwachtingen, iedereen heeft verwachtingen, direct aanwijsbaar of soms diep onder de oppervlakte verborgen. Daar bewust bij stil staan, levert bruikbare inzichten op.


Het geeft input voor zelfrelfectie en houvast om praktisch mee aan de slag te gaan, bijvoorbeeld om een samenwerking of onderlinge communicatie te verbeteren, energie, veerkracht en gemoedsrust te bewaken of om werkdruk bespreekbaar te maken.

Klanttevredenheid, patiënttevredenheid, medewerkerstevredenheid - op welke manier spelen hun verwachtingen daarbij een rol? Ook jouw organisatie laat ik graag de mogelijkheden zien.


Inzetbaar voor allerlei organisaties en doelgroepen.

In de afgelopen maanden was ik bezig voor uiteenlopende organisaties en doelgroepen. Trainees van een grote overheidsorganisatie, HR-professionals, onderzoekers met werkdruk, werkzoekenden, net-afgestudeerde academici, teammanagers in de zorg, creatief ondernemers, een woningcorporatie. Met het thema 'verwachtingen' kun je alle kanten op. De workshops zijn natuurlijk geïnspireerd op mijn boek ‘Wat had je dan verwacht?’.


Nieuwsgierig naar workshopmogelijkheden?

Ben je ook op zoek naar een inspirerende invalshoek voor een praktische workshop?

Ideeën voor anders denken en anders doen? Neem gerust contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.